Łączna liczba wyświetleń

środa, 20 lutego 2013

              282.  Przytoczę tu posty ze strony internetowej SM-owców. Myślę że powinny zaciekawić przede wszystkim panie. Chodzi tu o antykoncepcję i stan zdrowia z tym tematem związany…
- Jak ktoś to zna, to sory.
- Jeżeli nie dotyczy, to niech to będzie ciekawostką.
- A jeśli zainteresuje, to na pewno pomoże w drążeniu tematu dalej… ;-*

Słuchajcie moje kochane SM -ki jak to jest z nami i tabletkami antykoncepcyjnymi? Skoro hormony nas rozkładają to jak to połączyć? Zawsze brałam tabletki Qlaira i w sumie dobrze się czułam jednak neurolog kazała mi odstawić, różnicy w samopoczuciu nie ma... Chcę wrócić do tabletek, jakie macie doświadczenia? Co Wasi lekarze mówią? Buziaki:-*
                             
- ja biorę yaz i nikt nie kazał mi niczego odstawiać, czuję sie dobrze
- A jaka tam jest substancja? Estrogeny czy progesteron?
- hmm nie wiem a nie mam instrukcji bo wywalam, z googluj sobie, a jak się jest królikiem w programie, to nawet jest obowiązek brania.
-ale też właśnie jestem ciekawa jak to z tymi pigułkami, pomagają nam czy raczej szkodzą te hormony?
-zamiast tablet brać plasterki są fajniejsze
- obojętne czy pigułki czy plasterki, ale jak te hormony na nas działają? Dobrze, czy źle? W ciąży dziewczyny z sm czują się lepiej a po ciąży gorzej. Czy to tylko zmęczenie, czy poziom hormonów?
-no ja się czułam silniejsza w ciąży i było mi lepiej w 2 trymestrze a po ciąży no 3 miesiące po był rzut
- a co Cie trafiło podczas rzutu? wrocilas do stanu zdrowia jaki byl przed ciąża? jak rodziłaś naturalnie czy cesarka?
- ja tez po ciąży miałam juz 2 rzuty ale nie jest źle ja rodziłam naturalnie i urodziłam duża dziewczynkę :))
- dziewczyny, a możecie mi opisać bardziej szczegółowo te rzuty? interesuje mnie czy wróciłyście szybko po tych rzutach czy były silne itp. itd. Błagam proszę i dziękuję
- Moja choroba się ujawniła po tym jak odstawiłam pigułki z progesteronem, który jest hormonem ciąży. Jakbym ich nie odstawiła to pewnie by nic nie było, a teraz zabraniają mi cokolwiek brać.
-Hej ja od 4 lat biorę Yasmin nic mi nie mówiono, że mam odstawić. Nie czuję się źle z tytułu ich brania, wręcz przeciwnie....limit dzieci już wyczerpałam :))))
-Yaz i paśmie są na progesteronie, musiałam odstawić bo jajniki mi wysiadły i musiałam brać qlaire na estrogenach i wtedy wszystko się zaczęło ale chyba z powrotem będę utrzymywać mój organizm w ciąży, tylko raz na rok dwa miejscowa terapia estrogenem
- Yasmine nie paśmie
-, ale czy podejrzewasz, że mogło Ci zaszkodzić odstawienia pigułek na progesteronie, czy to, że zaczęłaś brać te z estrogenami?
- Ja od 8 lat biorę Cilest i wszystko jest ok Dobrze się po nich czuję
-To że odstawiłam progesteron bo to dla organizmu tak jakbym urodziła
-a jakie dokładnie tabletki brałaś?
-Yasmine wcześniej i było dobrze tylko gruba byłam jak zmieniłam na qlaire to się unormowało ale choroba wylazła...
-Mi choroba wyszła po utracie ciąży
-Hormony... Słowem powinnyśmy się utrzymywać w stanie ciąży, jak nie faktycznie to…
- spoko to było 8 lat temu.
- Ja brałam plastry i Betaferon. Wyskoczyły mi działania niepożądane i 5 razy szpital...u mnie te dwa leki się nie lubią. Betaferon lubi być ten jedyny;)
- ja 8 lat temu brałam Betaferon i zaczęłam też brać Cilest,oba leki u mnie się tolerowały. potem rzuciłam Betaferon (bo nie pomagał),a Cilest został Więc każdy inaczej reaguje...
- ja biorę Microgynon, jest ok, wcześniej brałam Yasminelle -było fatalnie
- Każda musi mieć dobrany lek idealnie pod siebie i będzie ok. Ja powiem Wam szczerze, że tabl. dlatego mają dobre działanie antykoncepcyjne bo poprostu się nie chce...libido spada i inne. Mnie atakowały migrenowe bóle głowy. Teraz od kilku lat mam spokój. Teraz dla odmiany boli mnie głowa po Betaferonie;)
- ja przez kilka lat miałam wkładkę ale nie hormonalna jest polecana kobietom które jeszcze nie rodziły. brałam wtedy interferon i było ok. mogę polecić.
- To jeszcze takie robią? Mojego ginekologa kupiła firma Shering i cały czas namawia mnie na Mirenę. Ale czytałam o niej i nie chcę. Poza tym to hormony więc jestem pewna, że doktor jest kupiony.
- błagam Cie jak nie rodziłaś to nie bierz żadnej hormonalnej. poszukam inf. o tej mojej. gdzieś miałam certyfikat
- Wiecie co...ja kiedyś słyszałam od mojego ginekologa, że nieródce by nie założył wkładki za żadne pieniądze...po latach inny powiedział, że tak mówią tylko Ci, którzy nie potrafią ich zakładać.....no i bądź tu mądra...
- ten drugi powiedział prawdę hormonalne są dość dużych rozmiarów a szyjka macicy nieródki nie jest elastyczna i jest problem z osadzeniem a nie hormonalna jest znacznie mniejsza i jest łatwiej. w każdym razie ja nie rodziłam spiralkę miałam i jest ok

Być może, ktoś co mu niedawno postawiono diagnozę – SM, trafi akurat na mego Bloga wcześniej niż na inne strony internetowe o tym temacie.
To są strony które polecam. Tu drążąc temat można sporo się dowiedzieć o chorobie, lekach i towarzyskich aspektach życia z SM- em. Są tu fajni ludzie, a i często można wpaść na adresy innych pomocnych stron…
To są strony z Facebooka więc trzeba się zalogować...       
Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego... - To jest dobra strona, ale dla dobrego samopoczucia, nie radzę zaglądać na FORUM… ;-D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz