Łączna liczba wyświetleń

środa, 18 lipca 2012

185. Wychowałem się na wsi, tu skończyłem podstawówkę. Uczyłem w Suwałkach. Potem ładnych parę lat, po kilka miesięcy, pracowaliśmy z żoną w Niemczech. Dzieci wychowywaliśmy na wsi, kształciliśmy w Białymstoku. Korzystając z dobrodziejstw Erasmusa, dzieci poznały Europę…
Człowiek mieszka w różnych miejscach. Myśli że to jest jego jedyne miejsce. Mój  Białystok, Toronto, Tokyo…
Można urodzić się i zamieszkać w różnych miejscach. Ludzie mieszkają na wsiach i w wielkich aglomeracjach. Czasem nie wyobrażają sobie życia w innym miejscu. I tu mylą się… Praca, miłość, otoczenie - zmienia nasze przyzwyczajenia, potrzeby, gusta.
To gdzie się mieszka zależy od układów, miłości, pracy, patriotyzmu, no i stanu zdrowia. Żeby powiedzieć że nam coś nie odpowiada, trzeba to poznać, zasmakować, spędzić tam trochę czasu.
Czasem mówimy - niestety muszę tu być, ale i często - to naprawdę świetne miejsce. Dobrze że się tu przeprowadziłem…  
Mówi się że twój dom jest tam gdzie twoja rodzina. To prawda. Najczęściej kobiety mogą to powiedzieć zamieszkując w domu męża. Jednak patrząc na mnie, nie zawsze tak jest.            Zmienia się pracę, mieszka się tu gdzie jest zatrudnienie. Tam gdzie się podoba klimat, widoki, mentalność ludzi.
Nie wiem jak to jest gdy się mieszka w jednym miejscu, pracuje całe życie w jednej fabryce czy gospodarstwie. Jeździ w jedno miejsce na urlop, wczasy, wycieczki. Mnie to nie odpowiada. Nudzi mnie to, szukam zawsze czegoś nowego.
Inni wolą stabilizację, boją się zmian i nowego środowiska… Ja nawet meble gdyby mnie było stać zmieniałbym co roku… ;-D  Ot taki niespokojny duch ze mnie… ;-)))   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz